Surströmming Dalahästar och snus?

Crane

New member
Ja hej, den här sverigegruppen det talas om... vad är det för en grupp egentligen?

Malmö hade vart roligt att fara på men tror jag satsar på stort nu när intresset väckts upp och tar GD2010 istället... Är det några andra som har liknande planer?

Ritual

New member
Det blir Euromilitaire för mig i år igen. Känns inget kul att betala massa pengar för att resa utomlands för att gå på ett 1-dagsevenemang som dessutom bara kretsar kring ett företag. Även om jag hade gillat GW skulle det inte kännas tillräckligt mycket värt det.

Och i år ska jag även till C4 personligen. :)

Chrome

New member
För min del blir den nästan garanterat ingetdera. A-kassan kom med otrevlig julklapp så jag lär vara hemma ett tag.

SkelettetS

New member
känner att jag måste uppleva GD en gång iallfall, sen kommer det nog bli mer åt eurom känns det som. får försöka pricka in någonslags semester samtidigt, var ett tag sedan jag var i england.

trist chrome, ingen höjdare :(

Ritual

New member
känner att jag måste uppleva GD en gång iallfall, ...
"Get it out of your system", så att säga... :wink:

Nästa år, 2011, blir det ju World Expo! Om någon skulle prioritera GD framför WE är jag beredd att kalla vederbörande "dum i huvudet"! :beerwave:

Chrome

New member
precis, uppleva fenomenet GD så jag kan avskräckas och slipper tänka på det mer ;)

Ja, för min del var det ändå custom-grejorna som var det som var riktigt kul. Det som stod på spelborden och knappt var GW över huvud taget. Sådant ser man överallt ändå så jag var inte extremt impad. Sure, det var faktiskt skoj att se deras mock-ups och allt det men det är saker man redan känner igen. Jag tror att jag valde mitt första games day för sent. Jag hann bli gammal och cynisk. :rotfl:

SkelettetS

New member
man vet aldrig, man behöver ju inte förflytta sig längre sträcka för att ta sig dit så... fast egentligen är jag mer målarnörd än spelare även om jag kör lite FoW imellanåt (2-3 ggr om året...)

Chrome

New member
Jag kommer nog inte att vara där i år heller, har haft ett streak med löjligt ordentlig otur som bara först nu har varit möjlig att ta sig ur. Men det är en hel del vänner som ska dit i år. Håll utkik efter en rätt stor kille som har en tröja där det står 'Karlstads otrevligaste spelare' på, han är långt ifrån otrevlig men killen som gav honom det betyget hamnade i en regeltvist med honom förra året och han är en sådan som inte tummar. XD

Neuros Moonshiner

New member
SkeletteS: Önskar man vore lika stor målarnörd, dina figurer är topnotch. Själv spelar jag nästan aldrig.
Vännerna fick för sig att växa upp och inte tycka om spelfigurer och musik med ordet "fuck" i. Jag kommer aldrig växa upp. Små figurer med stora vapen är coolt och jag tänker inte förneka det.
Men än så länge får man nöja sig med att lägga upp ens spelmålade figurer här. Hoppas smälla upp ett mer välmålat och noggrannare verk snart.

Chrome: Fy fan, ekonomisk otur? Jag har skickat iväg ett mail till Gothcon om att "sista minuten arrangera" Junta och eventuellt några andra goingar som saknas i deras schema. Men än så länge har dom inte ens svarat.
Usch, jag gillar inte regelryttare..kan förstöra hela upplevelsen. Regler ska bära spelet, inte tvärtom.

Chrome

New member
@Moon: Definitivt ekonomisk otur tyvärr. Hur har det gått med Gothcon-svaren?
Vad gäller regelryttare håller jag med dig, men det här var på en officiell turnering och då ser jag gärna strikta regler och hållandet av dem som något positivt .

Neuros Moonshiner

New member
Definitivt ekonomisk otur tyvärr. Hur har det gått med Gothcon-svaren?
Vad gäller regelryttare håller jag med dig, men det här var på en officiell turnering och då ser jag gärna strikta regler och hållandet av dem som något positivt .

Hatar ekonomin i världen nu, hehe.
Fortfarande inget svar från Gothcon! Får nog ta och skicka iväg ett mail till någon annan ansvarig där. Känns konstigt att inte ens få ett nekande svar.
Jo, regler vid turneringar är bra att hålla på. Jag har lirat med lite för liberala regeltolkare och vid turnering fungerar det tyvärr inte. Det jobbigaste är dock dom som alltid ska citera regelboken till sin fördel för minsta lilla dom kan komma undan med.
"Tärningen ligger klart och tydligt med kanten på basen som ger den en odefinierbar vinkel att avläsa siffran." (fast det är max en 4gradig vinkel och man klart ser att han misslyckats med slaget)
Hoppas det inte händer er ofta.

SkelettetS

New member
@neuros tackar! mycket blod svett och tårar i alla mina målarjobb :) ne fan växa upp ska man bara göra till en viss gräns, annars blir ju livet skittråkigt!

Chrome

New member
Hatar ekonomin i världen nu, hehe.
Fortfarande inget svar från Gothcon! Får nog ta och skicka iväg ett mail till någon annan ansvarig där. Känns konstigt att inte ens få ett nekande svar.
Jo, regler vid turneringar är bra att hålla på. Jag har lirat med lite för liberala regeltolkare och vid turnering fungerar det tyvärr inte. Det jobbigaste är dock dom som alltid ska citera regelboken till sin fördel för minsta lilla dom kan komma undan med.
"Tärningen ligger klart och tydligt med kanten på basen som ger den en odefinierbar vinkel att avläsa siffran." (fast det är max en 4gradig vinkel och man klart ser att han misslyckats med slaget)
Hoppas det inte händer er ofta.

Jo, ekonomin är ingen rolig sak just nu. Det som var riktigt tråkigt var att jag fick gå pga arbetsbrist från mitt förra jobb två månader innan jag hade rätt till full a-kasseersättning, jag var riktigt glad att sambon studerade då så att vi åtminstone täckte räkningarna. När det sedan blev lov så blev det ordentligt tight däremot.
När det kommer till tärningarna brukar vi köra som standard här att så fort tärningen inte ligger helt plant på bordet frågar vi om motståndaren vill att vi ska slå om den. Oftast är det ingen som bryr sig men det har förhindrat en hel del tvister när det kommit folk som inte är vana att göra på det viset. Samma sak om det är en tärning som råkar knocka en modell, modellen ställs rätt och tärningen slås om.

SkelettetS

New member
inte kul när ekonomin kärvar, man vet nästan inte hur "bra" man har det med ett betongfast jobb, även om det känns tungt imellanåt så är det ju gött att slippa tänka på pengar så mycket. men det hade ju vart gött att slippa pendla 2h om dagen. suck.

...jag tycker modellen borde räknas som död om den blir knockad av tärningarna :monkey:

Neuros Moonshiner

New member
inte kul när ekonomin kärvar, man vet nästan inte hur "bra" man har det med ett betongfast jobb, även om det känns tungt imellanåt så är det ju gött att slippa tänka på pengar så mycket. men det hade ju vart gött att slippa pendla 2h om dagen. suck.

...jag tycker modellen borde räknas som död om den blir knockad av tärningarna :monkey:

He he, om tärningen slår rustningsfaktorn så ska figuren fan vara död :devil:

Back To Top