Surströmming Dalahästar och snus?

Avelorn

Sven Jonsson
Vi kanske ska försöka styra ihop nån typ av träff på t.ex. C4 Open, också ställer vi alla upp med bidrag. Jag vet inte om det är lite tajt med tid i år kanske. Men det vore så kul att träffa lite fler svenskar som håller på! :)

Ritual

New member
Jag kommer nog sannolikt ställa upp i år. Om jag inte kan åka själv kommer jag nog ändå att skicka figurer med en kompis som säkerligen kommer åka dit. Men, som sagt, det vore kul att träffa lite folk härifrån Sverige och också att göra vad man kan för att få figurklasserna på C4 att bli intressantare.

Crayfish

New member
Själv tycker jag det vore utomordentligt skoj att träffa likasinnade. Men att sticka till malmö, jag vet inte... Men sugen är jag, man vill ju faktiskt lära känna folk med samma intresse. Folk som vet att det finns mer i världen än warhammer. Jag har inte pratat med någon om olika tekniker på väldigt länge, sist jag gjorde det då var det NMM som stod högst upp och det var bara jag och en annan snubbe som inte riktigt förstod hur det gick till.

Och till en annan rolig grej, fyfan vad det finns bra svenska målare. Förut tyckte jag det bara var folk som målade för att spela, men vi har ju fått riktiga stjärnor ju! Riktigt skoj faktiskt! Vilket får mig att bli lite sugen på att träffa dessa personer och diskutera lite! Men sverige är ett avlångt land så det blir lite svårt... Anyways, nu är det slagsmål utanför mitt hus, tror det är dags att ta fram sopen och vifta för att få bort 15 åringarna hehe.

SkelettetS

New member
visst är det avlångt, men det är ju inte så att du behöver sticka till malmö varje helg, men ett event som är en gång om året skulle väl inte vara helt omöjligt att åka till? jag tycker dt låter som en skitkul idé!:)

å lycka till med 15 åringarna ;)

Ritual

New member
Som sagts ovan så är det väl lite i tightaste laget att försöka ordna någon slags sammankomst detta år (och när jag tittar på datumet är jag inte hundra på att jag kan åka personligen...). Men, vi kan ju ha det i tankarna att försöka satsa på nästa år? Oavsett nivån på tävlingen och mängden utställda figurer är det ju kul att ses ett gäng och kunna sitta och vara precis hur nördiga vi vill över en helg! lol

SkelettetS

New member
Originally posted by Ritual
Som sagts ovan så är det väl lite i tightaste laget att försöka ordna någon slags sammankomst detta år (och när jag tittar på datumet är jag inte hundra på att jag kan åka personligen...). Men, vi kan ju ha det i tankarna att försöka satsa på nästa år? Oavsett nivån på tävlingen och mängden utställda figurer är det ju kul att ses ett gäng och kunna sitta och vara precis hur nördiga vi vill över en helg! lol

absolout låter gôrbra tycker jag, håller somsagt med om att det blir lite tight i år. ser fram mot 2010 istället :)

Chrome

New member
Måste påstå att vad ni kokar ihop här låter som något av det mer roliga jag hört i år.
Nu kanske jag inte är så extremt inne i själva målandet men bygga, det är min grej fortfarande.
Och det vore faktiskt som sagt kul att faktiskt umgås med folk som inte anser byggandet och målandet som enbart ett medel för att få ihop spelpjäser.

SkelettetS

New member
någon som ska på C4 i år? visade sig att en av mina bekanta tydligen är \"a regular\" på den tillställningen så jag kanske hakar på bara för att ta en titt. men kommer nog inte ställa upp i tävlingen, orkar inte stressa ihop något.

phreak0

New member
skulle gärna åka till Malmö när jag blivit färdigutbildad, fått ett jobb och faktiskt har råd :D

tills dess får jag nöja mig med mina dagliga resor till universitetet som är nog så spännande med alkoholister och annat kul folk.

Ritual

New member
Originally posted by SkelettetS
någon som ska på C4 i år? visade sig att en av mina bekanta tydligen är \"a regular\" på den tillställningen så jag kanske hakar på bara för att ta en titt. men kommer nog inte ställa upp i tävlingen, orkar inte stressa ihop något.
Vet fortfarande ej om jag kan åka personligen i år, men jag kommer definitivt att se till att ställa upp. Två goda vänner till mig ska åka, och kan jag inte följa med så skickar jag med dem några av mina figurer. Det är tillåtet. :)

SkelettetS

New member
Originally posted by Ritual
Vet fortfarande ej om jag kan åka personligen i år, men jag kommer definitivt att se till att ställa upp. Två goda vänner till mig ska åka, och kan jag inte följa med så skickar jag med dem några av mina figurer. Det är tillåtet. :)

ah ok, ska bli intressant att se dina kreationer IRL då:) kommer nog också efter övervägande att ta med mig ett gäng figurer, likabra när man ändå tar sig dit.

Ritual

New member
Jag tycker alltid det är bättre att ställa upp än att låta bli. Om inte annat så för att ge besökarna mer att titta på. :)

Back To Top