Surströmming Dalahästar och snus?

Pixel

New member
\"About Me: I am 16 years old and I painted my first mini at the age of four it\'s orange ^^\"

Intressant att man inte har uppdaterat det på tre år :p

SkelettetS

New member
lustigt, har inte hängt på dessa forumen något och det första man hittar är en tråd på svenska :) verkar visst vara endel folk härifrån

SkelettetS

New member
tyvärr... fast å andra sidan känner jag att jag behöver öva på min engelska som fan inte är vad den borde vara.:~(

Chrome

New member
Det behöver vi alla. ^^ Men du är ändå garanterat uppe i toppen av berget här ändå. Det finns en hel del vars engelska inte är vad den borde vara här. lol

SkelettetS

New member
haha tack, fast grejen är att det tar typ 100 år att skriva ett inlägg känns det som, så jag får se cmon som en välbehövlig engelskalektion ;)

Ritual

New member
Har tagit för vana att läsa böcker på engelska istället för svenska. Har väl läst ett par hundra sedan jag gick ut gymnasiet. Det är ett bra sätt att hålla kunskaperna vid liv. När jag var på World Expo förra året umgicks jag en hel del med engelsmän (och en förbaskat talangfull australier...), och de sa att de inte skulle gissat att jag var svensk. De skulle gissat att jag kom från något annat engelsktalande land. Det får man väl ta som en komplimang... :D

Om jag bara hade gjort samma sak med tyskan.... :~(

SkelettetS

New member
Originally posted by Ritual
Har tagit för vana att läsa böcker på engelska istället för svenska. Har väl läst ett par hundra sedan jag gick ut gymnasiet. Det är ett bra sätt att hålla kunskaperna vid liv. När jag var på World Expo förra året umgicks jag en hel del med engelsmän (och en förbaskat talangfull australier...), och de sa att de inte skulle gissat att jag var svensk. De skulle gissat att jag kom från något annat engelsktalande land. Det får man väl ta som en komplimang... :D

Om jag bara hade gjort samma sak med tyskan.... :~(

kan ju säga att som du skriver hade jag inte heller gissat att du var från sverige ;) läser oerhört lite, kanske läst 10 böcker i hela mitt liv :D kanske det som är problemet haha... för mycket dålig film...

har du deltagit i många tävlingar förresten?

Ritual

New member
Nej, inte så många tävlingar. Brukade ställa upp i en del online-tävlingar förut, men efter att jag åkt på en \"riktig\" tävling känns det inte så kul med online-tävlingar längre. Har ställt upp i Ravage Mix Open i Paris 2007, World Expo 2008 och C4 Open i Malmö 2008. Sverige har ju inte så mycket att bjuda på när det gäller figurmålning... C4 i Malmö är nog den bästa tävlingen vi har här, men det är ändå mest plastmodeller som gäller där... rätt så lite figurer.

SkelettetS

New member
har själv aldrig deltagit i en enda tävling varken online eller irl, fast å andra sidan är det väl först nu som jag börjar få till en tillräckligt hög standard, eller på väg iallafall. hade vart kul att komma iväg någongång. irl är ju att föredra eftersom undertecknad uppenbarligen inte kan få till foto alls... :rolleyes:

visste inte ens att det fanns mer seriösa tävlingar i sverige, har ingen koll på detdär alls känner jag.

Ritual

New member
De som finns är ju inte i första hand fantasy/sci-fi-inriktade. Det är mer traditionella hobby-tävlingar. Men våra figurer är ju definitivt välkomna där. Och om fler börjar ställa upp med figurer så blir det ju större och roligare.

Jag åker iväg på Euromilitaire om en vecka. Det ska bli skoj. Kul att träffa lite folk och så. World Expo förra året var definitivt bland det bästa jag varit med om. Det är så inspirerande att se allt som folk ställer ut och träffa folk från hela världen som är där av samma skäl som man själv. Jag träffade folk från USA, Kanada, hela Europa, Australien, Singapore, etc. Och, det stora flertalet är så positiva, generösa och genuint intresserade. Väldigt positiv upplevelse!

Crayfish

New member
Förbannat trevligt det måste vara att få träffa fler som delar figurintresset, själv vet jag inte en enda, i så fall måste jag sticka till ume, men det är ju 15 mil eller något. Och då är det ändå fler folk som spelar än målar.

Jag avundas folk som kan sticka till GD bara sådär, eller world expo... Själv sitter man i ett skitigt rum och får knappt några kronor alls lol
Men det ska väl bli ändring på det senare, förhoppningsvis!

Ritual

New member
World Expo är verkligen det bästa evenemanget man kan tänka sig. 2011 är nästa gång, och då är det i Schweiz. Kommer troligtvis bli dyrare än när det var i Spanien förra året, men det får det fan vara värt... Ska göra allt som står i min makt för att kunna åka dit.

SkelettetS

New member
jo det är lite så, de bekanta jag har som håller på med figurer/modeller ser mer måleriet som ett nödvändigt ont. så, jag är 99% självlärd:rolleyes:

C4 i malmö, finns det någon hemsida?

SkelettetS

New member
är personligen inte jätteinresserad av ww2, men det verkar ju finnas en kategori just för figurer/spelfigurer så det verkar ju faktiskt vara lite intressant :)

Ritual

New member
Om vi ska få något figurevenemang värt namnet här i Sverige så måste ju folk börja ställa ut sina figurer någonstans. Då känns ju C4 Open som det bästa alternativet för stunden i alla fall. Det finns IPMS Open här i Stockholm också, men där är det ännu färre figurer i regel, och de som arrangerar tävlingen är lite stelbenta i sin uppfattning om hur saker och ting ska gå till (har jag hört...).

Back To Top