Surströmming Dalahästar och snus?

ischa

New member
finecast har en nytta, det är lättare att skära i, och därför lättare att konvertera! tävlingen avgörs på lördag, tror att de finns ute tills deltagare hämtar upp dem!

Kretcher

New member
hmm, misstänker att jag missat denna tillställning. aja. får mest ångest av gw affärer ändå så... ;)
annars blir det nog modell göteborg (4-5? september) och c4 open i malmoooe i oktober. eller jao, hoppas på minst en av dessa iallafall.

Hmm C4-Open låter intressant, ska fundera på om jag ska åka dit. antar att jag skulle kunna få ihop ngt bidrag (ej vinnande, men skulle vara roligt att åka till ett lite större tävling och se hur man placerar sig. Finns säkert massor av intressanta mäniskor som man kan lära sig saker ifrån också :). Om det blir så att någon annan ska åka dit får ni hojta till. Om jag åker antar jag att en av kategorierna nedan är aktuellt för mig, dags att fundera på figur att måla...någon som har ett förslag på en figur som är rolig att måla och som håller hög kvalitet?:

Figurer
FIG1
Solo 69 mm eller mindre
FIG2
Solo 70 mm eller större
FIG 3
Film/Sci-Fi/Fantazy, alla storlekar,
FIG 4
Spelpjäser (ex Warhammer), solo
FIG 5

Spelpjäser (ex Warhammer), grupp

SkelettetS

New member
det roliga med "open" systemet är att man tävlar mer mot sig själv. i en kategori kan det vara 10 pers som får guld,silver eller brons om kvalitéen är bra. om alla bidrag är mindre bra får ingen pris. det kan alltså delas ut oändligt med pokaler i samma kategori.

fixa en miniatyr som Allan C har skulpterat, exempelvis denna http://www.coolminiornot.com/255713 från kraken miniatures. riktigt cool :)

ischa

New member
vann=) tror att balin får stå kvar i butiken tills på onsdag, möjligtvis torsdag, om du tar en titt, be att få se baksidan också=)

ischa

New member
none of that sillyness for me! precis som skelettets funderar jag på det varje år, och trots att det bara är på andra sidan vägen från mitt(ordagrant, 25 meter) så pallar jag aldrig.

Kretcher

New member
Hmm eftersom ni bor i Göteborg och jag kommer vara där så kan jag gärna träffa er utanför Konventet och kanske om tid finns måla lite eller bara träffas.

Kretcher

New member
Ischa och Skel vilken dag passar er bäst. Jag åker ifrån Västerås på Torsdagen den 5 April (i göteborg vid 12.00) och åker hem igen med 16.00 tåget på Söndag. Fredag eller lördag är bäst för mig, men de andra dagarna fungerar också?

Kretcher

New member
Hej snart dax för Gothcon. vore bra om vi kan bestämma en dag så att jag kan planera mina andra ativiteter i Göteborg. Denna dag att måla är ju viktigast:)

Tänkte att eftersom Ischa står för någonstans att vara så kan jag stå för lunchen om det blir oss 3. Antar att Skel vet någon trevlig resturang där de server lunch (Vegetarisk) antar jag :)

Jag PM er mitt telefonnummer

/John

Back To Top